perjantai 25. joulukuuta 2009

los apartamentos


Suomessa.

Joulu alkaa olla taputeltu, ja kun palaan Jyväskylään asuntooni, ei mikään enää muistuta kyseisestä juhla-ajasta. Pelloreunassa kämpän lattialla lojuu pahvilaatikoita ja roskia siellä täällä, vaatteita on pitkin ja poikin, julisteet revittynä seiniltä ja astioita sanomalehtipaperiin käärittynä (listan viimeistä kohtaa lukuunottamatta tämä onkin ihan normaalitilanne meitsin himassa :D ). Olen vissiin muuttamassa, viimeistään 4.1. pitää olla poissa mestoilta, mut jo ennen vuoden vaihdetta on tarkoitus saada asiat kuntoon. Mulla ei sinällään ole mitään pakkaamista vastaan, ihan ok-hommaa, mutta kun ei ole laatikoita. Jos olisin saanut aikaiseksi hankkia jotain välineitä, homma olisi jo kuljetusta vaille paketissa... piluuuu!!

Mä olen heittänyt aika surutta tarpeettomuuksia roskiin, veikkaan ettei läheskään kaikkia kierrätysmahdollisuuksia ole tullut otettua huomioon, mut ei nyt jaksa miettiä tollasia. Heitän pois lähes kaiken millä ei ole oikeaa tunnearvoa, ja jota en ole tarvinnut aikoihin. On kuitenkin aika todennäköistä etten mä vastaisuudessakaan tule mitään kaipaamaan.

Lento Espanjaan lähtee vasta 15. päivä, joten siihen asti olen periaatteessa kodittomana. En oikein tiedä missä aion olla tuon ajan... Mulla on Annin avaimet, ja hätätilanteessa sinne voi mennä. Mielelläni en kuitenkaan siihen korttiin turvaudu, koska Annin pikkutyttökämppis ei varmasti osaa täysin arvostaa tuntematonta miestä viereisessä huoneessa. Se varmaan kuolisi tyyliin nälkään omissa jätteissään velloen, kun ei uskaltaisi tulla huoneestaan syömään tai vessaan. Juho on lupautunut majoittamaan mua, ja aion hyödyntää vieraanvaraisuutta ainakin jonkin aikaa. Ei musta paljoa vaivaa tule olemaan, Anni palaa Suomeen jo 12 päivä, eli alle pari vkoa mulla on tätä etsikkoaikaa.

Espanjassa.

Moni on kysynyt joko mulla on kämppä Madridissa. Ei ole. En mä uskalla ottaa siitä maasta asuntoa etukäteen ja näkemättä. Sitä ei koskaan tiedä millaiseen loukkoon itsensä hommaa ellei ole varovainen. Toki se on ihan mahdollista että vaikkapa loquo.comista otettu kämppä olisi ihan asiallinen... mutta myös huonon lopputuleman vaara on olemassa. Kiristelis aika vitusti ottaa kämppä pelkkien kuvien perusteella, ja huomata että on muuttanut johonkin albaani-crack-bordelliin.

Espanjassa englantia opiskeleva ruotsinlukija Jamo on luvannut majoittaa mua sohvalleen ennen kuin mulla on oma kämppä alla. On aika vapauttavaa kun tietää että on katto pään päällä, ja myös jonkinlainen opas ensimmäisille hetkille. Mä en ole niin suuri tuntemattomaan loikkaamisen fani, et haluaisin olla täysin tabula rasana liikkeellä.

Mulla kuitenkin pitäisi olla ihan hyvät asemat kämpänmetsästykseen kun matkustan jo kuukauden puolessa välissä. Madridissa opiskellut kaveri oli hieman sitä mieltä, että varsinainen asunnonetsijöiden ruuhka alkaa vasta tammi- ja helmikuun vaihteessa, eli minä olen tavallaan ajoissa liikenteessä. Muutenkin hyvä et ehtii tutustua kaupunkiin ja saada hieman rytmistä kiinni, ennen kuin pitää alkaa miettimään opiskeluasioita.

musiikki: Dinosaur Jr. - Pieces

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti