tiistai 26. tammikuuta 2010

Calle de Lucio del Valle, 16

Calle de Lucio del Valle, 16 - piso 5 DRA
28003 MADRID
ESPAÑA
(jos joku haluaa laittaa postia mulle, niin uskon että tolla tulee perille...)

En mä saanutkaan sitä edellisessä tekstissä mainittua kämppää... eikä oikeestaan haittaa lainkaan. Löysin paremman Calle de Lucio del Vallelta. Tää on yllättävän tilava verrattuna siihen mitä muissa katsastamissani paikoissa näin, ja vuokra on 350€/kk más gastos (vesi, sähkö, netti..). Madridin mittakaavassa musta tuntuu että 350 on ihan kohtuullinen.

Kotikatu kääntyy oikealle

Sijainti on aika hyvä. Etsittiin paikkaa mahdollisimman läheltä Moncloan asemaa, ja tästä on asemalle 10-15min kävely. Canalin metroasema on puolen kilsan päässä, ja Canalilta pääsee suoraan keskustaan Solille. Alue on aika hyvämaineinen ja rauhallinen, tossa mun lähellä on mm. pari koulua ja urheilupuisto (miks mä ton edes mainitsin, ihan kuin urheilisin).

Tällä hetkellä mulla ei ole kämppiksiä, mutta vuokraisäntäni Paco etsii asukkaita koko ajan. Toissapäivänä kävi joku manolo Kanariansaarilta katselemassa paikkoja. Asunnon kolmas huone on sit varattu Pacolle itselleen, joka käyttää asuntoa ehkä muutamana päivänä kuukaudesta, silloin kun käy Madridissa. Vakituisesti el señor Paco asuu toisella puolen Espanjaa, Caceresissa, jossa hänellä on jonkinlainen maatila. Ensi maanantaina allekirjoitetaan vuokrasopimus, ja maksan ensimmäisen kuukauden vuokran ja vakuusmaksun, yhteensä 700€.



Paco vissiin osti kämpän ihan vähän aikaa sitten, ja laittoi saman tien vuokralle tuottamaan rahaa. Kun tulin asuntoon, täällä velloi tuoreen maalin haju. Mikro on uusi, samoin kaasuliesi. Keittiöstä löytyy myös toimiva astianpesukone, ja espanjalaiseen tapaan pyykkikone. Toi kaasu tuotti mulle aluksi vaikeuksia. Tuntuu jotenkin erikoiselta kääntää kaasuhanat päälle ja sytyttää liesi ja uuni tulitikulla kun haluaa laittaa ruokaa... mulla ei ole kovin turvallinen fiilis koko hommasta, vaikka ei siinä tietenkään ole mitään sen kummempaa vaaraa. Tarvitsen kaasua myös jos haluan lämmintä vettä vaikkapa tiskaamiseen tai suihkussa käymiseen... sytytän vain kaasulämmittimen, ja hetken päästä lämmin vesi alkaa kiertää putkistoissa.

Yksi tärkeä pointti näistä (vanhoista) espanjalaiskämpistä on se, ettei täällä juurikaan ole mietitty eristyksiä tai lämmitystä yleensäkään (lue: niitä ei ole). Viime yönä lämpötila ulkona meni pakkasen puolelle, ja sen kyllä huomasi aamulla. Mun huoneeseen Paco toi pienen patterin, joka lämmittää jonkin verran, mutta suihkussa käynti ei houkuttele, kun huoneeni ulkopuolella on tyyliin alle 15 astetta.





















Mut en mä valita, on tosi hienoa saada oma kämppä... ja vielä näinkin tyydyttävä. Eilen Diego käytti mua ja Elisaa IKEA:ssa ostoksilla, ja sain hankittua perustarvikkeita kuten lakanoita, pyyhkeitä ja puuttuvia keittiövälineitä. Tässä pääsee vähitellen rauhoittumaan ja ehkä jopa kotiutumaan, tähän asti mulla ei juurikaan ole ollut sellainen olo, että Madrid on kotini seuraavan puolen vuoden ajan.




PS. VITTU KUN EN OSAA ASETELLA NOITA KUVIA JA TEKSTIÄ!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti