lauantai 27. maaliskuuta 2010

Erasmusasenne


"Joo, mulla on tyttöystävä Suomessa..."
"Aaa, aiotko muka olla sille uskollinen?"
"...kyllä mulla on hieman suunnitelmissa ollut."

"Eikö ole aika kuumia nää espanjalaismuijat? Illalla sit sellainen mukaan. HOHOHOHOHOH*"
"No onhan ne kuumia, mut ei mulla ole oikeastaan tarvetta tai kiinnostusta ottaa niitä mukaan, mulla on tyttöystävä Suomessa."
"Niin, nimenomaan Suomessa. Mutta sähän olet Madridissa. HOHOHOHOH*"

* Rehvastelevan liioiteltu miehekäs nauru.


---------------

Mä olen saanut täällä jossain määrin itse huomata tämän kaikille tutun "mikä tapahtuu Erasmus-aikana, jää sinne" -asenteen, joka ihmisillä monesti on. Nyt ollaan vaihdossa, tämä ei ole tavallista elämää, saat tehdä mitä vain. Saat nauttia. Kotona, omassa maassa ollaan ku vittu hiiret, mutta vaihdossa mopo lähtee sit käsistä. Ryypätään porukalla harva se ilta, tsekkaillaan naisia ihan vitun miehissään (huomattavan luova moraalikäsitys apuna), otetaan aamuyön tunteina baareissa ryhmäkuvia, vellotaan yhtenä erasmus-massana ympäri maailmaa ilman päätä tai häntää, irroittaudutaan siitä arkisesta arjesta. Sit jos tämä meno ei itseä kiinnosta, niin kommenttina saattaa olla esim. "jätkähän on Erasmus", tai "kannattaa nyt nauttia, se on vain 6kk".

Mä en oikein pidä siitä ajatuksesta, että "nauttiminen" on yhtäsuuruusmerkeillä ryyppyputkien sun muiden Erasmus-elämän yleisten määritteiden kanssa. Mä en ole "nauttinut" niistä Suomessakaan, niin miten se yht'äkkiä täällä Espanjassa muuttuisi? Voi vittu! Mua myös hieman ihmetyttää sellainen, että jos ihminen kotimaassaan on tietynlainen, ja kun ympäristö muuttuu, muuttuu persoonakin sen mukana... miten häilyvä persoonallisuus siinä on kyseessä? No okei, toki tää erasmusaika saattaa monille olla kahleista vapautumisen aikaa hyvinkin positiivisessa mielessä... mut hom... ööö... sukupuolineutraalille se haisee silti, jos se kulkee tuollaisen idioottimaisen ja voimakkaan kontrastin kautta. IMO.

Tietenkin on selvää ettei tää nyt kosketa läheskään kaikkia vaihtareita. Mutta se päällimmäisin vaihtarityypitys, mitä täälläkin paljon näkee, aiheuttaa mussa välittömän sylkemisreaktion.

musiikki:

1 kommentti:

Pauli kirjoitti...

Hyvä Hänni! Olen aina tiennyt, että sulla on selkärankaa :)

Lähetä kommentti